facebook twitter youtube       Centralizator       Contact
 
 

Student pentru student, om pentru om - UBB pentru comunitate

Adaugat in May 22, 2015 | Vizualizari: 507
Nevoia/problema careia ii raspunde proiectul: În fiecare comunitate sunt persoane cu nevoi speciale (cu dizabilități și/sau defavorizați social), nu face excepție nici mediul academic. Proiectul nostru propune un program intensiv de construire participativă și interdisciplinară a experiențelor sănătoase de viață pentru studenții UBB cu nevoi speciale.
Beneficiarii și grupul-ținta? 20 studenți cu nevoi speciale și/sau defavorizați social vor face echipe cu 20 membri ai Colegiului Studenţesc de Performanţă Academică (CSPA) şi cu 10 studenți UBB care au participat deja în programul internațional IP Co-constructing Healthy Experiences – IP CCHE, sub coordonarea a 10 cadre didactice şi alumni (absolvenţi) ai UBB.
Ideea proiectului și activitățile care vor fi derulate Modelul acestui program este unul funcțional la nivel internațional, aducând împreună studenți din diferite domenii pentru a identifica nevoi speciale ale indivizilor umani sau ale grupurilor de indivizi din diferite categorii populaționale, în direcția facilitării incluziunii sociale și profesionale a acestora, precum și a asigurării unui nivel optim al calității vieții. Studenții din CSPA și studenții cu dizabilități vor avea ocazia să identifice și să descopere împreună ce înseamnă nevoi speciale de învățare și existențiale ale studenților cu dizabilități și/sau defavorizați social și să construiască participativ (co-constructing) planuri personalizate de optimizare a interacțiunii student cu nevoi speciale – mediu educațional și social. Mediatorii acestui proces de învățare participativă vor fi cadre didactice și alumni UBB, precum și studenți UBB care au participat și absolvit cu succes programul internațional IP Co-Constructing Healthy Experiences (http://www.howest.be/coconstruct/), un program care aduce împreună specialiști din domeniile psihologie, asistență socială, design industrial, terapie ocupațională, robotică, arte plastice și informatică. Obiectivele principale ale proiectului sunt: - Identificarea și cunoașterea prin comunicare directă (living experiences) a nevoilor speciale ale studenților cu dizabilități și identificarea potențialelor soluții pentru asigurarea optimă a acestor nevoi prin acțiuni de tip student-pentru-student, prin implementarea modelului interdisciplinar de “co-design for well being” (design participativ al experiențelor sănătoase de viață). - Oferirea studenților CSPA a unui set de cunoștințe procedurale interdisciplinare de construire a acțiunilor și serviciilor de tip student-pentru-student (servicii orientate către comunitatea studențească) - Oferirea studenților cu dizabilități a unor planuri personalizate de optimizare a interacțiunii cu mediul educațional și social al UBB, bazate pe comunicarea și colaborarea de tip student-student și utilizând modelul de design participativ al experiențelor sănătoase de viață. Activităţi derulate: - O zi împreună prin facultatea mea – studenții își prezintă facultatea (grupuri de câte 4 studenți – echipe de câte doi, un student CSPA + un student cu dizabilități, – sau de câte patru, doi CSPA şi doi studenți cu nevoi speciale) - O zi impreună prin UBB (vizită la Rectorat, la Muzeul UBB, la Centrul de Formare Continuă, Invăţământ la Distanţă şi Frecvenţă Redusă (CFCIDFR), la Vivariu, la Grădina Botanică etc.) - Două zile de training (participanți: studenți și cadre didactice): training ținut de un specialist din străinătate, design for well-being (bazat pe ideea co-constructing healthy experiences); training comunicare și management al emoțiilor; training cunoștințe despre nevoi speciale (identificare nevoi, metode de accesibilizare socială și fizică); training orientare in carieră și dezvoltare profesională. - O zi de identificare a nevoilor speciale – working groups (2 studenți CSPA + 2 studenți cu nevoi speciale și/sau defavorizați social + 1 student participant la IP CCHE) - O zi de elaborare a planului interdisciplinar de intervenție personalizat pentru fiecare student cu dizabilități sau defavorizat social/idei/servicii de tip student-pentru-student - O zi de prezentare a ideilor/planurilor personalizate, idei viitoare de aplicare a acestor planuri, discuții de planificare a unui proiect de tip crowdfunding.
Bugetul necesar pentru implementarea proiectului 15 000 lei pentru materiale promoţionale, catering, transport, cazare şi masă pentru un specialist în design for well-being din străinătate.
Obiectul financiar de strângere de fonduri prin Swimathon 12 000 lei (15% este procentul Fundatiei Comunitare Cluj).
Schimbările pe care le va produce proiectul Studenții CSPA au șanse mari să devină lideri în comunitate, iar implicarea în acest proiect îi va sensibiliza la dificultățile cu care se confruntă persoanele cu dizabilități și cele defavorizate social, determinându-i să ia atitudine și să acționeze în acest sens, implicându-i totodată și pe ceilalți studenți în încercările de a estompa aceste probleme ale comunității. Pe de altă parte studenții cu dizabilități, participanți la program, vor beneficia de planuri personalizate de optimizare a interacțiunii cu mediul educațional și social al UBB, vor putea să aplice modelul de design participativ al experiențelor sănătoase de viață.
Contact: Colegiul Studenţesc de Performanţă Academică al Universității Babeș-Bolyai (CSPA-UBB), susana.sarkozi@phys.ubbcluj.ro, 0742-072080, http://cspa.stud.ubbcluj.ro/