facebook twitter youtube       Centralizator       Contact
 
 

Drive Your Community for Better

Adaugat in May 12, 2014 | Vizualizari: 689
Nevoia/problema careia ii raspunde proiectul: Un IMM din trei moare după primul an de activitate, conform unui studiu Capital (http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/183199.html). Aproape 10% din firmele din România se închid în primul an de activitate și aproximativ 30% dintre cele care rămân înființate sunt inactive. Peste 75% dintre antreprenori au renunțat la business pentru că nu au avut suficiente resurse, ceea ce indică slabe cunoștințe și competențe de a atrage finanțări și a le gestiona în mod eficient.
Beneficiarii și grupul-ținta? Beneficiarii proiectului vor fi 15 antreprenori din Cluj, care fie sunt în primii trei ani de la înființarea propriei afaceri, fie își doresc înființarea unei firme în următorul an. De asemenea, aceştia au puține cunoștințe și abilități în realizarea planificărilor financiare, a bugetelor, a cashflow-urilor și urmărirea acestora, în înțelegerea principiilor de bază de contabilitate, în obținerea și gestionarea finanțărilor și/sau în luarea celor mai bune decizii.
Ideea proiectului și activitățile care vor fi derulate „Drive Your Community for Better” oferă cunoștințe esențiale de educație financiară şi de economie comportamentală pentru 15 tineri antreprenori din Cluj. În România, o firmă din trei „moare” după primul an de activitate, pentru că tinerii antreprenorii nu ştiu să atragă finanţări şi să îşi gestioneze banii în mod eficient. Dorim ca antreprenorii cu care vom lucra să devină stabili din punct de vedere financiar, ca să își dezvolte firmele și să ajute la dezvoltarea unor comunități puternice. Proiectul se va desfăşura în perioada iunie-octombrie 2014, perioadă în care vor fi realizate următoarele activităţi: a) Selecţia antreprenorilor (vom selecta 15 antreprenori care sunt în primii trei ani de la înființarea propriei afaceri sau care își doresc înființarea unei firme în următorul an și care au nevoi specifice de educație financiară). b) Work-shop de educaţie financiară, care va include ateliere organizate pe următoarele tematici: obținerea de finanțări (linii de finanțare, atragere de investitori), planificarea și gestionarea resurselor financiare (realizarea planului financiar, calcularea pragului de rentabilitate, bugetare, folosirea cashflow-ului). c) Work-shop de economie comportamentală, cu focus pe elemente de iraţionalitate în luarea deciziilor. Acest work-shop este organizat pro-bono de Danis Consulting. d) Oferirea de resurse financiare pentru investiţii de început de afacere, pentru cinci antreprenori (pentru selecţia celor cinci antreprenori vom lua în calcul nevoile lor concrete de investiţii şi motivaţia acestora). e) Promovarea proiectului (online şi offline). Proiectul foloseşte cele mai recente studii de economie comportamentală în designul atelierelor de educație financiară şi economie comportamentală, așa cum recomandă OECD - http://www.oecd.org/daf/fin/financial-education/TrustFund2013_OECDImproving_Fin_Ed_effectiveness_through_Behavioural_Economics.pdf.
Bugetul necesar pentru implementarea proiectului Bugetul proiectului este de 18.000 de lei. Principalele cheltuieli sunt: organizarea work-shopurilor – 7000 lei;resurse financiare oferite antreprenorilor pentru investiţii de început de afacere - 5.000 lei; promovarea proiectului – 1000 lei; managementul proiectului – 3000 lei; cheltuieli administrative - 2000 lei.
Obiectul financiar de strângere de fonduri prin Swimathon 10.000 lei. Ne propunem să avem alături de noi 5-7 înotători, care să mobilizeze fiecare aproximativ 30 de oameni (prieteni, familie, cunoștințe) si care să doneze în medie 50 de lei.
Schimbările pe care le va produce proiectul Pe termen scurt și mediu, rezultatele proiectului vor fi: -15 antreprenori își vor dezvolta cunoștințele legate de accesarea de linii de finanțare, atragerea de investitori privați, precum și de planificarea și gestionarea resurselor financiare. -15 antreprenori își vor dezvolta cunoștințele legate de economia comportamentală, conștientizând riscurile deciziilor iraționale asupra afacerii lor, precum și avantajele cunoașterii psihologiei consumatorilor-clienți. - cinci antreprenori vor beneficia de resurse financiare pentru investiţii necesare la început de afacere. Pe termen lung, proiectul oferă antreprenorilor aflați la început de drum șansa să devină stabili din punct de vedere financiar, ca să își dezvolte firmele și să ajute la dezvoltarea unor comunități puternice.
Link proiect: https://docs.google.com/a/fundatiadanis.ro/file/d/0B1Xz6pexSekvTDRVTlR1c2VYdVk/edit
Contact: Fundaţia Danis pentru Dezvoltare Managerială, office@fundatiadanis.ro, 0264-442650, www.fundatiadanis.ro