facebook twitter youtube       Centralizator       Contact
 
 

Proiect de educatie non-formala Comoara din Muzeu

Adaugat in June 1, 2012 | Vizualizari: 459
Nevoia/problema careia ii raspunde proiectul: Sistemul de educatie actual raspunde doar partial cerintelor si tendintelor unei societati globale bombardata de informatie de toate tipurile. Metodologia utilizata astazi trebuie restartata prin introducerea de activitati non-formale. Proiectul nostru vine in intampinarea acestei cerinte, prin oferirea unui instrument inovativ care sa trezeasca interesul elevilor pentru cultura si dezvoltare personala.
Beneficiarii și grupul-ținta? Proiectul are un grup tinta numeros: toti elevii claselor I-XII din tara. Alti beneficiari: parintii, profesorii, sistemul de invatamant.
Ideea proiectului și activitățile care vor fi derulate Proiectul propune crearea unei platforme online care sa gazduiasca activitati de treasure hunt in muzeele din Romania, pentru elevii claselor I-XII din Romania. ctivitatile de treasure hunt sunt organizate in 2 feluri: sub forma de olimpiada - virtual si in mediul real, o data pe an, si sub forma de joc online, oricand - echipele fiind formate aleatoriu. Pentru a participa la olimpiada copiii si tinerii se vor constitui in echipe pentru ca mai apoi sa identifice indiciile atat in mediul virtual cat si in cel real, avand posibilitatea de a merge in muzee si a participa la diferite activitati non-formale prin care sa obtina indiciile necesare competitiei. Competitia va avea loc la nivelul scolii, al localitatii si ulterior la nivel national.Zi de zi, copiii si tinerii pot accesa platforma si pot face parte dintr-o echipa constituita aleatoriu din persoanele online pe platforma. Aceste competitii pot fi realizate tematic sau pe teme aleatorii. Daca X, atunci Y Daca X= ELEVI participa la treasure hunt si la olimpiada vor avea urmatoarele beneficii (=Y): 1. Se vor distra 2. Dezvoltarea nivelului de cunostinte (istorie, arta, cultura, muzica, zoologie, geologie, biologie, etc.) 3. Dezvoltarea competentelor de comunicare; 4. Dezvoltarea imaginatiei 5. Dezvoltarea spiritului de competitie 6. Dezvoltarea capacitatii de munca in echipa 7. Plus diplomele si multitudinea de premii primite de la sponsori
Bugetul necesar pentru implementarea proiectului Etapa a II-a : Cluj - toate scolile din Cluj-Napoca, participanti toti elevii din Cluj-Napoca. Aproximativ 25.000 EURO.
Obiectul financiar de strângere de fonduri prin Swimathon Ne propunem ca prin Swimathon sa strangem macar 2000 euro care sa ne ajute la cumpararea de echipamente pentru copiii din Cluj-Napoca care vor participa la olimpiadele cautatorilor de comori.
Schimbările pe care le va produce proiectul Sistemul de educatie actual raspunde doar partial cerintelor si tendintelor unei societati globale bombardata de informatie de toate tipurile. Metodologia utilizata astazi trebuie restartata prin introducerea de activitati non-formale. Proiectul nostru vine in intampinarea acestei cerinte, prin oferirea unui instrument inovativ care sa trezeasca interesul elevilor pentru cultura si dezvoltare personala. Beneficiile elevilor sunt mentionate in sectiunea "daca X atunci Y", cand X = elevi. Rezultate estimate: Termen scurt - primul an 1. Primul an 50% din elevii din Cluj-Napoca vor participa la proiect (15.000) 2. Toate muzeele din Cluj vor benficia de vizibilitate pe site-ul proiectului
Link proiect: http://cautatoriidecomori.wordpress.com/; http://www.restartedu.ro/project/comoara-din-muzeu-treasure-hunt-online-si-offline ;
Contact: Ioana Sfarlea - EduMag, comoaradinmuzeu@yahoo.com, 0762248181, http://cautatoriidecomori.wordpress.com/; http://www.restartedu.ro/project/comoara-din-muzeu-treasure-hunt-online-si-offline ;